سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزار وبلاگ

پیچک

تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 93/1/11 | 7:26 عصر | نویسنده : محمود کاتب

خوب بعد از این مقدمه برای شما حتماً این سوال پیش آمده است که چه عواملی سرعت لود وب سایت را کاهش می دهد؟

1- تعداد عکس زیاد

بالا آمدن یک وب سایت با تعداد عکس های زیاد و مشاهده ی آن با یک کانکشن کند، مسلماً یکی از مواردی است که کندی وب سایت را نمایان می سازد و حتی گاهی اوقات باعث می شود که برخی از عکس های سایت باز نگردند که در این صورت نیز ظاهر سایت شما نا زیبا خواهد شد. پس استفاده از تعداد عکس کمتر یکی از اولویت های ما در کاهش سرعت وبلاگ یا وب سایت می باشد.

2- حجم HTML طولانی

امروزه گوگل و سایر روبات های موتور های جستجو به خوبی به کدها و تگهای کامل توجه می کنند. حال اگر حجم HTML شما طولانی و یا زیاد باشد، احتمال وجود خطا در آن افزایش پیدا کرده و در این صورت باعث بی توجهی موتور های جستجوی به سایت شما خواهد شد. کندی سایت نیز مسلماً یکی از نتایج حجم اچ تی ام آل های طولانی می باشد.

3- تقاضای زیاد برای http

افزایش تعداد تقاضای http بوسیله ی اسکریپت یا عوامل دیگر باعث کاهش سرعت لود صفحه می شود. بنابراین، همین عامل به شما هشدار می دهد که این مورد را در پایین تر میزان نگاه دارید.

4- کد ها و حلقه های خراب

کدهای شکسته نه تنها مورد قبول سازمان W3 نیستند، بلکه همین عامل باعث ایجاد فضای پف دار در کد های شما شده و در نهایت موجب کاهش سرعت لود صفحه ی شما خواهد شد. البته این نکته را نیز باید بگویم که بسیار سخت است که تمامی نکات W3 را رعایت کرد، ولی حداقل می توان به این مورد توجه داشت.

5- استفاده از اسکریپت های سنگین یا خراب

از این نکته، احتمالاً خود شما آگاه هستید. استفاده از کدهای سنگین جاوا اسکریپت (javascripts) در کدهای خود باعث کاهش لود سایت می شود. پس تا می توانید از بکار بردن این کدها در صفحات خود جلوگیری کنید.
عوامل اصلی کاهش لود سایت را به شما گوشزد کردیم. اما باز هم راه حل های ساده تری را برای حل این مشکلات پیش روی شما قرار می دهیم. در زیر به شما 5 سایت را معرفی خواهیم کرد که هر کدام از این سایتها، آدرس شما را دریافت کرده و با تجزیه و تحلیل وب سایت، شما را از عواملی که باعث کندی سایت تان می شود، با خبر می کنند:

1- Pingdom Page Load Test tool

یکی از ابزارهای بسیار رایج می باشد، این سایت با شبیه سازی لود صفحه ی وب، به شما خواهد گفت که چه عواملی باعث شده که لود صفحه ی شما طولانی شود. در کل ابزار بسیار مفیدی است. یکی دیگر از محاسن این سایت این است که اطلاعات را بروی گراف به شما نشان می دهد و از این لحاظ مقایسه ی اطلاعات بسیار ساده است.

2- Website Optimization Speed Test Tool

یک ابزار جالب و مناسب که به شما آنالیز بیشتر و عمیق تری را از صفحه ی مورد نظرتان را نشان می دهد. و همیچنین به شما نشان می دهد که چه عواملی در سایت شما اشتباه هستند. ولی ایرادی که می شود به این وب سایت گرفت این است که، آمار و اطلاعات را بروی گراف به شما نشان نمی دهد. و اطلاعات بیشتر با توجه به اندازه ی فایلها است.

3- Uptrends Page Load Test Tool

یکی دیگر از ابزارهای عالی برای آگاهی از سرعت صفحات وب، به این صورت که سرعت لود وب سایت مورد نظر را از مناطق مختلف جهان چک کرده و به شما اطلاع می دهد. شما می توانید سرعت لود وب سایت خود را از مکان هایی مانند نیویورک، سنگاپور، شانگهای، ترنتو، برلین و … چک کنید. یک راه عالی برای اینکه ببینید بیننده های شما از اقسا نقاط جهان چگونه و با چه سرعتی وب سایت شما را مشاهده می کنند.

4- Submit Plus Page Load Test

این سایت نیز به روشنی و به وضوح، ایرادات وب سایت شما نمایان می سازد. اطلاعاتی که در این سایت به شما داده می شود، آنچنان مهم و ضروری نیست، ولی بسیار واضح است و مسلماً فهم آن ساده.

5- Link Vendor Page Load Test tool




  • دوصفر هفت
  • لوک پستیو